היעד המפתיע להשקעות נדל"ן של עשירי איראן

    ישראל פריי No Comments on היעד המפתיע להשקעות נדל"ן של עשירי איראן
    10:38
    06.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on עדות אישית מרטיטה: "ראיתי את מנגלה מול העיניים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות שהסכם הגרעין בין איראן למעצמות טרם נחתם, נראה כי בעולם ממהרים להתייחס אליו כאל מוגמר וסופי. החרם הכלכלי על איראן הולך ומתפוגג, משלחות דיפלומטיות בדרגים בכירים של מדינות המערב, מידפק על דלתי המעצמה האיסלאמית. גם הכלכלה האיראנית מניחה מאחוריה את התקופה הקשה, כשהרוח הגבית הכלכלית מביאה בכנפיה משב חיזוק לזרועות המשטר, ולאינטרסים האימפריאליסטיים-טרוריאליסטיים.

    השקעות הנדל"ן של האיראנים מקבלים גם הם תפנית חדה, כשלפי דיווחים בתקשורת, נרשמת מסה אדירה של קונים איראניים שנוהרים להשקיע את כספם דווקא ב…סוריה. המדינה המדממת, שקרועה בין שלטונו של בשאר אסאד לבין המורדים, ושמאות אלפי אנשים נהרגו בה בשנים האחרונות, נהפכה ליעד מבוקש להשקעות נדל"ן גדולות.

    משרדי תיווך הפעילים בדמשק, מדווחים על גל עיסקאות חסר תקדים, שכמוהו לא נאה גם בימיה הטובים של העיר. לדבריהם, הרכישות מתמקדות במרכז דמשק ובפרבריה, וכוללות את כל סוגי הנדל"ן, החל מדירות קטנות, דרך בניינים, אדמות, ואפילו בתי מלון. הקונים הם אנשי עסקים איראניים, ובראשם איש הקשר של איראן בסוריה, עבדאללה נט'אם.

    הידיעה מתפרסמת על רקע הדיווחים כי רוסיה הזרימה כוחות גדולים לסוריה, וכי בכוונתה לתפוס שליטה תחת צבאו המתפורר של אסאד. איראן, שהאינטרסים שלה, כמו של הרוסים, הוא בהמשך שלטונו של אסאד, מאמינה, כך נראה, שההכרעה בקרבות המדממים, ייטו -בסופו של דבר- לטובתם, מה שגורם לאיראניים רבים לתכנן עתיד נדלנ"י מזהיר, על חורבות דמשק.



    0 תגובות